top of page
LOGO GISTUDIO.jpg


When I act in a space to create a new work, the first site survey is the exact moment when I see the first glimpses of the light I am going to design. Each of my projects is meant to be placed in context, as a special, unique piece dedicated to that space. Each work of light is designed for the space in which it will live. I want light to become not only lighting, but also emotional decoration, pieces of furniture that dialogue with the style of the house and its people living there. 



Quando intervengo in uno spazio per realizzare un nuova opera, il primo sopralluogo è il momento esatto in cui vedo i primi indizi della luce che andrò a disegnare. Ogni mio progetto è pensato per essere inserito nel contesto, come pezzo speciale, unico, dedicato a quello spazio. Ogni opera di luce è disegnata per lo spazio in cui vivrà. Voglio che la luce diventi non solo illuminazione, ma anche decorazione emozionale, pezzi di arredamento che dialogano con lo stile della casa e dei suoi abitanti.

conceptok.jpg

The most natural and perfect creation is to produce each substance according to its essence.
Materials and structure, become the framework around which design evolves using elements nostalgic of the past transforming them into contemporary pieces of art.
Harmony, light, onyx, stone, glass, engraved iron, brass and hight quality craftsmanship have a leading role in Isabella Garbagnati original object. 

 

 

 

La creazione più naturale e perfetta è produrre ogni sostanza secondo la sua essenza.

I materiali e la struttura diventano l'ossatura attorno alla quale si evolve il design che utilizza elementi nostalgici del passato trasformandoli in opere d'arte contemporanee.

L'armonia, la luce, l'onice, la pietra, il vetro, il ferro inciso, l'ottone e l'alta qualità artigianale sono protagonisti degli oggetti originali di Isabella Garbagnati. 

 

 

© 2023 2024 by Isabella Garbagnati

bottom of page